One More Night

Aku bukan pemerhati musik. Jika ada kawan yang menguji pengetahuanku tentang lagu-lagu masa kini, mungkin aku tak bisa menjawabnya. Hanya segelintir lagu yang kutahu.

Lalu saat heboh video anak sekolah yang memparodikan gerakan sholat, temanku mengatakan bahwa lagu yang digunakan pada video itu adalah “One More Night” yang dinyanyikan oleh Maroon 5.

“Udah gitu, pake lagu ‘One More Night’! Tau sendiri ‘kan gimana syairnya….”

Kurang lebih itu kalimat yang diucapkan temanku dulu. Aku manggut-manggut, padahal aku tidak tahu lagunya bagaimana, apalagi syairnya. Jadi asumsiku saat itu adalah bahwa syair lagu Maroon 5 itu negatif. Apalagi One More Night ‘kan seolah-olah meminta agar bisa bersama kekasih, satu malam lagi.

Lalu, saat seorang kawan menyanyikan lagu itu di dekatku, aku jadi penasaran dengan syairnya. Dia juga menyarankan agar aku melihat video klipnya. Ternyata makna videonya sangat pas dengan syair lagunya, ada cerita dalam video itu. Sebuah keluarga yang tidak harmonis, dengan suami yang berprofesi sebagai petinju.

Aku kerap berprasangka negatif tentang syair lagu barat, yang memang kerap vulgar. Setidaknya untuk lagu yang satu ini, kunilai ‘bersih’. *ngikik

Apakah Sahabat belum pernah melihat video One More Night? Silakan dinikmati di bawah ini.🙂

ONE MORE NIGHT

By: Maroon 5

You and I go hard at each other like we’re going to war.
You and I go rough, we keep throwing things and slamming the door.
You and I get so damn dysfunctional, we stopped keeping score.
You and I get sick, yeah, I know that we can’t do this no more.

Yeah, but baby there you go again, there you go again, making me love you.
Yeah, I stopped using my head, using my head, let it all go.
Got you stuck on my body, on my body, like a tattoo.
And now I’m feeling stupid, feeling stupid, crawling back to you.

So I cross my heart and I hope to die
That I’ll only stay with you one more night
And I know I said it a million times
But I’ll only stay with you one more night

Try to tell you “no” but my body keeps on telling you “yes”.
Try to tell you “stop”, but your lipstick got me so out of breath.
I’ll be waking up in the morning, probably hating myself.
And I’ll be waking up, feeling satisfied but guilty as hell.

Yeah, but baby there you go again, there you go again, making me love you.
(Making me love you)
Yeah, I stopped using my head, using my head, let it all go.
(I let it all go)
Got you stuck on my body, on my body, like a tattoo.
(Like a tattoo, yeah)
And now I’m feeling stupid, feeling stupid, crawling back to you.

So I cross my heart and I hope to die
(Yeah)
That I’ll only stay with you one more night
(Oh)
And I know I said it a million times
(Yeah)
But I’ll only stay with you one more night
(Yeah)

Yeah, baby, give me one more night
Yeah, baby, give me one more night (whoa, yeah)
Yeah, baby, give me one more night (oh, yeah, yeah)

Yeah, but baby there you go again, there you go again making me love you.
Yeah, I stopped using my head, using my head, let it all go.
Got you stuck on my body, on my body like a tattoo.
Yeah, yeah, yeah, yeah

So I cross my heart and I hope to die
(Oh oh oh oh, oh oh oh oh)
That I’ll only stay with you one more night
(Oh oh oh oh oh oh)
And I know I said it a million times
(Oh, I said it a million times)
But I’ll only stay with you one more night
(Yeah, baby give me one more night)

So I cross my heart and I hope to die (yeah, yeah)
That I’ll only stay with you one more night (yeah, yeah)
And I know I said it a million times (yeah, yeah)
But I’ll only stay with you one more night (yeah, yeah)

I don’t know, whatever.

25 thoughts on “One More Night

  1. Wah … beberapa lagi memang harus dilihat kembali isinya …

    Namun kalau judulnya saja sudah … “Hamil Duluan” … atau “Buka Sitik Joss”
    Tak usahlah ditelaah lagi isi syairnya …

    nikmati saja melodinya … tidak usah menghafal syairnya segala (dari pada nanti muntah)

    Salam Saya Kak …

  2. Lagu ini moodbooster saya kak😀 suka banget neh lagu, khususnya si pokalis, Adam Lavine heheheheh sbnrnya suka maroon 5 sih.. Lagunya asik2.. Lagu ini kalo nyanyi gag sembarang karena irama cepeet, bkin kelipet lidah hahahahah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s